Blogarchívum

Az újságba terjedelmi okokból néhány írás olykor be sem kerül, vagy már néhány szó kihúzásától is elveszti stílusát. Itt cikkeim húzás nélkül, eredeti formában olvashatók. Több fotó a www.indafoto.hu/tibifoto képblogon található. Más újságban, nyomtatott kiadványban vagy internetes oldalon a beleegyezésem nélkül nem közölhetők! Mászáros Tibor tibifoto@t-online.hu mobil: 06-30/260-05-07 Tel.: 403-41-50 A képekre kettőt kattintva a képek megnőnek.

2008. november 28., péntek

Sztárvarázs tizenhetedszer

Valószínűleg nincs még egy olyan kulturális rendezvénye kerületünknek, amelyik már közel két évtizedes múltra tekint vissza. Pedig a Corvini Domini Egyesület mátyásföldi lokálpatrióta lakója Kovács Erzsi művészvilágbeli ismeretségét, és Kázmér József (Öcsi bácsi) fáradhatatlanságát kihasználva már tizenhetedszer örvendezteti meg ingyenes gálaműsorral a zömmel XVI. kerületi közönséget.

Mészáros Tibor

Fanfárok hangja intette csendre az Erzsébetligeti Színház széksorait megtöltő érdeklődőket november 21-én este hat órakor, hogy útjára indítsa a műsorfolyamot, melynek résztvevői egytől egyig ingyen vállalták a fellépést. Szerencsére azonban egyikük sem tette magáévá Puskás Öcsi legendássá vált „kis pénz kis foci, nagy pénz nagy foci” elméletét, így a minőség továbbra is a gála védjegye maradt. Hiszen az elsőnek fellépő Rácz Aladár zeneiskola fúvósötösét követően Andronyi Gábor Granadája bármely más műsor zárószáma is lehetett volna. Nem kevésbé Erdős Melindának az Operaház magánénekesének produkciója is, aki magyarnótákból, operett- és operaáriákból kötött csokrot nyújtott át a közönségnek. Már itt szót kell ejtenünk a gálaműsorok kezdetek óta leghűségesebb fellépőjéről, Hegedűs Valér zongoraművészről, aki a rakoncátlankodó elektronikát kisegítve fejből kísérte le a művésznő egyik dalát.
Mikor Fazekas József népdalénekes lépett a színpadra, a kezek már tapsra voltak hangolva. Szükség is volt rájuk, mert saját műsorának előadása után Fazekas művész úr Erdős Melinda kezét fogva fogadhatta a duettjükért is járó megérdemelt tapsot.
Vajk György a király legismertebb slágerein keresztül jelenítette meg, Elvis Preslyt utat nyitva ezzel a cseppet sem kevésbé népszerű rock and roll irányába. Majd Gyurkovics Zsuzsa Dayka Margit alakját idézte olyan dalokkal, melyeket korábban a híres előd is előadott. A taps azonban nem maradhatott abba, mert máris Harangozó Teri jelezte, szeretné bejárni a Földet. A közönség jónak találta az ötletet, és vele tartott. Így mire Kovács Erzsi, a gálaestek nagyasszonya lépett a színpadra, a publikum már több műfajt érintve tért vissza a nosztalgiadalok világába. Kovács Erzsi új lemezéről mutatott be néhány szerzeményt, de érezte, nem hagyhatja el úgy a színpadot, hogy a Donát úti orgonák illatára ne emlékeztesse a hallgatóságot. Majd átadta a mikrofont pártfogoltjának Attilának, a népszerű fiatal énekes-műsorvezetőnek, aki ismert számai mellett szintén tudott újakat mutatni a hálás publikumnak. És mielőtt színpadra szólította volna Kaczor Ferencet, a mulatós dalok közismert sztárját, még egy duettet is énekelt Kovács Erzsivel.
Kaczor Feri pedig élt a lehetőséggel, és nem hagyta, hogy egy kicsit is alábbhagyjon a közönség lelkesedése. Legsikerültebb mulatós nótáival folyamatos tapsra késztette hallgatóságát. Mindaddig, amíg aztán Attila ismét visszatért, hogy együtt adjanak elő egy lírai duettet. Ezzel ért véget a műsor első része.
Szünet után Munkácsi Sándor sem engedélyezett sok pihenőt a tapstól kipirult tenyereknek. Minden fekvésben könnyed, szép tónusú, férfias tenorja nyilvánvalóvá tette, bármilyen dal előadására alkalmas hang birtokosa. Ezúttal a könnyedebb hangvétel felől érkezett az operához, és elmondta, szeretne hagyományt teremteni abból, hogy a Domini gálaműsorain ez a műfaj is helyet kapjon. Kiváló előadói adottságai mellett még sikeres zeneszerző is, hiszen mint megtudtuk, Kovács Erzsi dalainak jelentős részét is ő szerezte.
Ezután a tömény humor költözött a színpadra. Böröczky József a nevetőizmok terhelhetőségének határait feszegette dadogós paródiájával. És mire az arcvonások rendeződtek, már Mary Zsuzsi a hihetőség határait súrolóan karcsú alakja tűnt fel a színpadon. A hatvanegyedik évében járó művésznő a két-három iksszel későbbi nemzedékre emlékeztető megjelenésével, dinamizmusával és semmilyen fizikai korláttal nem küszködve robogott végig a több ismert slágerből álló műsorán viharos taps kíséretében.
Ezután Mátyásföld nagy barátja, tiszteletbeli polgára, a gálaműsorok örökös oszlopa, Hegedűs Valér zongoraművész önálló produkciója következett. Brahms Magyar táncát adta elő robbanékonyan, tévedhetetlen biztonsággal, hatalmas sikerrel. Majd fia, Hegdűs Szabolcs társaságában Beethowen Egmond-nyitányának négykezes változatát adták elő, átemelve az alapvetően szórakoztató gálaműsort egy drámaibb, mosolyt nem tűrő régióba. Apa és fia szenvedélyes előadásának szerves folytatása volt Maros Gábor fellépése. A hazafias érzelmektől áthatott előadásmód szintén nagy hatással volt a hallgatóságra.
A drámaibb hangnemet Heller Tamás, a Mikroszkóp színpad sokoldalú komikus-zeneszerzője oldotta. A tizennyolc éven felülieknek szóló viccekkel is megtűzdelt poéndömpingre még az éjfélhez közeli órán is nagyon fogékony volt a hallgatóság.
Ezután már csak a Corvini Domini Egyesületért sokat tett pártoló tagok kitüntetése következett, majd a műsor második részének koronájaként Paor Lilla Edit Piafot megidézve zárta a tizenhetedik Sztárvarázs műsorát.
A tombolasorsolás előtt Öcsi bácsi köszönetet mondott mindenkinek, aki részt vett a gálaműsor előkészítésében és lebonyolításában, különös tekintettel Szuper Aranka társelnökre, valamint a Színház dolgozóira, akik ezúttal is messze kötelességük feletti teljesítménnyel járultak hozzá az est sikeréhez.

Nincsenek megjegyzések:

Rendszeres olvasók