Az Erzsébetligeti Színház már több olyan visszatérő produkciót vett fel repertoárjába, amelyekkel hagyományt kívánt teremteni. Ezek sorában a legújabb az újévi koncert, amely ezentúl mindig az év első napjaiban lesz esedékes, és amelynek meghívottja a tervek szerint mindig valami ütős nevet hordozó egyéniség, vagy együttes. Az első újévi koncert előadója január 11-én 18 órakor Presser Gábor Erkel- és Kossuth-díjas zeneszerző, énekes, billentyűs, a hazai popélet nagy öregje, „a” Pici bácsi volt.
Mészáros T.
A Presser Gáborr
ól szóló tudósítást nem elég a koncert kezdetekor indítani, mert ami fél órával előtte történik az legalább olyan jellemző rá, mint amit koncert közben produkál.
Jóval a kezdés előtt érkezett. Meglepetten látta, hogy a pódium a színházterem közepére van felállítva, a székek pedig körkörösen a pódium körül. Mivel senkinek nem akart hátat fordítani, megkérte a műszakot, rendezzék be gyorsan úgy a termet, hogy ő a színpad előtt ülhessen a hangszerénél, és vele szemben legyen a közönség. Ez persze egy órával a koncert előtt okozott egy kis lótás-futást, és ezzel kissé fölborult az ülésrend is, de valószínűleg neki volt igaza. Mert az összekötő szövegek, a poénok , a hozzájuk tartozó arcjátékot
Mészáros T.
A Presser Gáborr

Jóval a kezdés előtt érkezett. Meglepetten látta, hogy a pódium a színházterem közepére van felállítva, a székek pedig körkörösen a pódium körül. Mivel senkinek nem akart hátat fordítani, megkérte a műszakot, rendezzék be gyorsan úgy a termet, hogy ő a színpad előtt ülhessen a hangszerénél, és vele szemben legyen a közönség. Ez persze egy órával a koncert előtt okozott egy kis lótás-futást, és ezzel kissé fölborult az ülésrend is, de valószínűleg neki volt igaza. Mert az összekötő szövegek, a poénok , a hozzájuk tartozó arcjátékot
Fél hatkor már melegített. Futamokat játszott, és a pianisszimótól a fortéig átmozgatta hangszálait. Miközben ujjait szédítő sebességgel futtatta a klaviatúrán, és dalrészletekkel hangolta magát a koncertre, mindenre volt gondja. A hozott világítás színe hogyan illeszkedik a színház világításához, vagy hogy a kottára irányuló reflektor ne vakítsa az első sorokban ülőket, melyik oldalról milyen erős legyen a fény. Majd amikor úgy tűnt, a terem átrendezése nem lesz kész időben, kérte menedzserét, próbálja sürgetni a műszakot, ne gondolja a közönség, hogy ő jött későn. 
Magam, egyre kisebb köröket leírva, másoktól már néhány goromba elutasítást elszenvedve, mindenre számítva közelítettem a nagy Presser felé megkérdezni, megengedi-e hogy lapunk számára készítsek róla néhány fotót. Egyszer nála sokkal kisebb érdemeket magáénak tudható, és sokkal fiatalabb kollégája ilyenkor küldött a trópusokra, máskor meg az egyik hozzá hasonló nagy öreg sajtóperrel fenyegetett, ha meg merem nyomni a fényképezőgép gombját. Ő annyit mondott, ha lehet, a koncert alatt ne, de most semmi akadálya.
Így. Ha lehet. Nem fenyegetett, nem utasított, hanem kért. Az egész készülődésében volt valami halk szavú egyenrangúság.
Majd elkezdődött a koncert.
Látszólag volt csak egyedül, mert már néhány taktus után kiderült, milyen engedelmes szövetségese a szintetizátor, a hat oktávnyi klaviatúra minden fekete és fehér billentyűje, hogy mennyire a kezében van a zene, és hogy milyen összeszokott egységet alkot érdes, olykor hamiskás, senkiével össze nem téveszthető baritonja az akkordokkal, meg a szöveggel. Meg az is, mennyire tud hatni ez így együtt. A közönség reakcióiból, feszült figyelméből pedig azt lehetett lemérni, hogy az előadás milyen intenzíven ragadta ki a hallgatóságot a hétköznapok világából. Az első percekben még mozdulatlanu
l ülők is hamarosan átvették a zene ritmusát, a kissé mélyebb, lelki húrokkal rezonáló számok után meg itt-ott egy két könycseppet is le kellett küzdeniük az érzékenyebbeknek. Néhány dal elhangzása után már a legnehezebben dalra fakadó férfiak közül is sokan vele énekelték az ismert slágereket. A zeneszámok, a köztük elhangzó összekötő szövegek humora, iróniája, Presser öniróniája és a széles érzelmi skálát felölelő dalok kerek, hiányérzetek nélküli szórakozást nyújtottak a pótszékeket is igénybe vevő közönségnek.
Így akik részesei lehettek Pici bácsi produkciójának, bátran elmondhatták, ez az év is jól kezdődött.

Magam, egyre kisebb köröket leírva, másoktól már néhány goromba elutasítást elszenvedve, mindenre számítva közelítettem a nagy Presser felé megkérdezni, megengedi-e hogy lapunk számára készítsek róla néhány fotót. Egyszer nála sokkal kisebb érdemeket magáénak tudható, és sokkal fiatalabb kollégája ilyenkor küldött a trópusokra, máskor meg az egyik hozzá hasonló nagy öreg sajtóperrel fenyegetett, ha meg merem nyomni a fényképezőgép gombját. Ő annyit mondott, ha lehet, a koncert alatt ne, de most semmi akadálya.
Így. Ha lehet. Nem fenyegetett, nem utasított, hanem kért. Az egész készülődésében volt valami halk szavú egyenrangúság.
Majd elkezdődött a koncert.
Látszólag volt csak egyedül, mert már néhány taktus után kiderült, milyen engedelmes szövetségese a szintetizátor, a hat oktávnyi klaviatúra minden fekete és fehér billentyűje, hogy mennyire a kezében van a zene, és hogy milyen összeszokott egységet alkot érdes, olykor hamiskás, senkiével össze nem téveszthető baritonja az akkordokkal, meg a szöveggel. Meg az is, mennyire tud hatni ez így együtt. A közönség reakcióiból, feszült figyelméből pedig azt lehetett lemérni, hogy az előadás milyen intenzíven ragadta ki a hallgatóságot a hétköznapok világából. Az első percekben még mozdulatlanu

Így akik részesei lehettek Pici bácsi produkciójának, bátran elmondhatták, ez az év is jól kezdődött.
S hogy jól folytatódik-e, ahhoz Pici bácsinak már semmi köze nincsen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése